Projectmanagement |
het sturen en bewaken van het projectproces (organisatorisch, financieel en qua planning); |
het ramen en bewaken van te verwachten bouw- en investeringskosten en het analyseren van kosten en baten van de exploitatie; |
het analyseren en behandelen van projectrisico’s; |
het toetsen van ontwerpresultaten aan het Programma van Eisen en relevante wet- en regelgeving; |
het evalueren en behandelen van effecten van ontwerpbeslissingen op milieu, arbeidsomstandigheden, sociale veiligheid en dergelijke; |
het inventariseren van benodigde vergunningen en het verzorgen van vergunningaanvragen; |
het voeren van overleg met de opdrachtgever en gebruikers, het bevoegd gezag, participanten in het bouwproces, nutsbedrijven enzovoort. |
Werkzaamheden die binnen de exploitatie vallen. Dit zijn onder andere: |
Coördineren grondaankoop / huur / erfpacht. Overleg met partijen en juridisch laten afwikkelen. |
(indien van toepassing) Vooropnames laten doen van het perceel, het huidige onroerend goed en de belendende percelen. |
(indien van toepassing) Milieutechnisch onderzoek laten verrichten. Uitkomsten (als saneren enzovoort) coördineren en laten organiseren tussen partijen. |
(indien van toepassing) Doorrekenen en communiceren met belastingdienst inzake de overdrachtsbelasting en BTW omtrent dit project |
(indien van toepassing) Bouwrijp laten maken van het project, zolang het niet binnen de opdracht plaatsvindt van de hoofdaannemer. |
Overleg voeren met de installateurs en fabrikanten om informatie te verzamelen voor de aansluitgegevens van het pand. Deze aanvragen doen en coördineren in combinatie met de overallplanning. |
Toezien op door opdrachtgever aangevraagde extra werken, dit coördineren en (financieel) verwerken. |